MeWiki Senaste inlägg ------------------- Jag bloggar, alltså är jag. Kategorier ------------------- Arkiverat ------------------- Länkar ------------------- Designad av ------------------- Tescho 2010-09-08 | 17:45:35 Jag bloggar, alltså är jag. Att blogga, att känna pengar och att bli känd. Helt ärligt tycker jag inte att det låter fel.
Jag tycker om kläder och jag är väldigt intresserad av skönhet och hälsa, och sen är jag väldigt intresserad av mitt eget liv - att sedan då skriva om detta var dag, och att uppdatera ofta för lön som går till mer kläder och andra ting att skriva om, känns det lönt? Jag måste säga ja!
Det är så många idag, speciellt unga tjejer, som skriver bloggar och som är direkt kända för det. Vem skulle tro för tio år sedan att du som 15-åring kunde vara känd för att skriva om ditt liv i en såkallad blogg?! Att tjäna så pass mycket pengar att du är ekonomiskt oberoende innan 18-års ålder. Sjukt? Ja! Nice? Absolut!
Att kunna få pengar för något sådant banalt som att skriva om sitt liv är otroligt, men det som egentligen är otroligt är alla de som läser dessa personernas bloggar
Att gå in på någons blogg för att se uppdateringar var timme och för att sedan se deras uppdatering efter 10 minuter igen, för de skulle ju rasta hunden och vi måste ju veta hur det gick!
Ska inte dra alla över en kant, för alla följer inte slaviskt bloggar. Men grejen är ju att vissa gör detta, och inte bara vissa utan många. Specifikt tjejer, i alla åldrar mellan 9-35 år gör detta var eviga dag och vissa har ju även sin egna blogg där de uppdaterar då och då och hoppas kanske att drömmen slår in om att de också blir stora bloggare.
Men vad är det som skapar beroendet i att läsa bloggar, eller över huvudtaget att kolla runt på community sajter. För vi gör egentligen exakt samma sak där, vi söker information om vad en viss person eller vissa personer har gjort eller ska hitta på i sitt liv. Bara att bloggar handlar oftast om främmande personer.
Men då kan man fråga sig, vad är den stora frågan?
Det kanske är: Varför vill människor veta hur andra människor lever sina liv?
Räcker det inte till med sitt eget liv? Eller måste vi ha bekräftelse på att alla är inte lyckliga 24/7 och att vi innerst inne blir lite mer lugna när vi läser om något negativt. Eller älskar vi att läsa om andra personerna perfekta liv för att kunna veta att det är möjligt och att det går?

För att skippa klydd har jag bestämt mig för att ge inspiration och skriva om mitt normala liv!
Direktlänk | Allmänt | 0 kommentarer 0 Kommentarer : | E-postadress: URL: Kommentera inlägget här: Namn: Kom ihåg mig? E-postadress: (publiceras ej) URL/Bloggadress: http:// Kommentar: MeWiki -

Jag bloggar, alltså är jag.

Att blogga, att känna pengar och att bli känd. Helt ärligt tycker jag inte att det låter fel.
Jag tycker om kläder och jag är väldigt intresserad av skönhet och hälsa, och sen är jag väldigt intresserad av mitt eget liv - att sedan då skriva om detta var dag, och att uppdatera ofta för lön som går till mer kläder och andra ting att skriva om, känns det lönt? Jag måste säga ja!
Det är så många idag, speciellt unga tjejer, som skriver bloggar och som är direkt kända för det. Vem skulle tro för tio år sedan att du som 15-åring kunde vara känd för att skriva om ditt liv i en såkallad blogg?! Att tjäna så pass mycket pengar att du är ekonomiskt oberoende innan 18-års ålder. Sjukt? Ja! Nice? Absolut!
Att kunna få pengar för något sådant banalt som att skriva om sitt liv är otroligt, men det som egentligen är otroligt är alla de som läser dessa personernas bloggar
Att gå in på någons blogg för att se uppdateringar var timme och för att sedan se deras uppdatering efter 10 minuter igen, för de skulle ju rasta hunden och vi måste ju veta hur det gick!
Ska inte dra alla över en kant, för alla följer inte slaviskt bloggar. Men grejen är ju att vissa gör detta, och inte bara vissa utan många. Specifikt tjejer, i alla åldrar mellan 9-35 år gör detta var eviga dag och vissa har ju även sin egna blogg där de uppdaterar då och då och hoppas kanske att drömmen slår in om att de också blir stora bloggare.
Men vad är det som skapar beroendet i att läsa bloggar, eller över huvudtaget att kolla runt på community sajter. För vi gör egentligen exakt samma sak där, vi söker information om vad en viss person eller vissa personer har gjort eller ska hitta på i sitt liv. Bara att bloggar handlar oftast om främmande personer.
Men då kan man fråga sig, vad är den stora frågan?
Det kanske är: Varför vill människor veta hur andra människor lever sina liv?
Räcker det inte till med sitt eget liv? Eller måste vi ha bekräftelse på att alla är inte lyckliga 24/7 och att vi innerst inne blir lite mer lugna när vi läser om något negativt. Eller älskar vi att läsa om andra personerna perfekta liv för att kunna veta att det är möjligt och att det går?

För att skippa klydd har jag bestämt mig för att ge inspiration och skriva om mitt normala liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0